FAQ

Vi har her samlet de spørgsmål, som mange af henvendelserne fra især nye kunder drejer sig om. Det er altid dejligt at snakke eller skrive med jer, og I er hjerteligt velkomne til at ringe eller maile – til enhver tid – men vi håber med vores svar her dels at spare jer for undren og bekymringer, dels at kunne forklare og uddybe bedst muligt. Vi ønsker nemlig fuld gennemsigtighed i vores lille butik.

Hvorfor er der kun gratis fragt på ordrer over 499 kroner?

Simpelthen fordi det ikke er økonomisk rentabelt for os at afholde udgiften på godt 50 kroner til PostNord (det koster det os, hver gang vi sender en pakke), når ordrens størrelse er under 500 kroner.

Hvorfor er der ikke gratis fragt på udsalgsvarer?

Af samme grund som ovenfor – vi tjener ikke på udsalgsvarer, og derfor er der ikke økonomisk ‘luft’ til at tilbyde gratis fragt.

Hvorfor skal jeg selv betale for at returnere en vare?

Når vi sender en pakke til dig, gør vi det gennem PostNord. Det er en fragtydelse, som vi i gennemsnit betaler godt 50 kroner for, uanset om du får din pakke leveret til et afhentningssted (hvilket typisk er gratis for dig) eller hjem til din dør (hvilket koster dig 50 kr.).

Vælger du at returnere din ordre og få pengene tilbage, har vi pligt til at refundere hele beløbet – altså også den fragt, du måtte have betalt ved købet. Men fragtydelsen til PostNord skal vi stadig betale – PostNord har jo ydet servicen.

Helt firkantet betyder det, at det har kostet os godt 50 kroner at have en vare til ‘afprøvning’ hos dig. Det er vilkårene ved at drive webshop, og det er sådan, det nødvendigvis må være.

Hvis vi samtidig skulle betale for retur af en vare, som ikke passer dig eller alligevel ikke lige var det, du havde forestillet dig, har vi endnu en udgift til PostNord for en vare, vi ikke har solgt – returfragt koster os i gennemsnit godt 70 kroner, og alt i alt ville udgiften til PostNord så beløbe sig til mindst 120 kroner.

Det er forklaringen på, at du selv skal betale returfragt, hvis du ønsker pengene tilbage. Ønsker du derimod at ombytte til en anden vare, er returfragten på vores regning.

Hvordan kan det så være, at store webshops ofte tilbyder gratis retur?

Vi ved det simpelthen ikke. De har måske bedre betingelser hos fragtselskaberne, end vi har. Måske har de bare bedre råd. Vi må være jer svar skyldige.

Det koster jo over 100 kroner på posthuset at sende en forsikret (retur)pakke – kan jeg spare penge ved at sende den gennem jer?

Ja, det kan du. Vi har en fragtaftale hos PostNord, og derfor kan du købe en returfragtseddel hos os for 60 kroner. Det fungerer på den måde, at du skriver til os og beder om en returfragtseddel, så kvitterer vi med et link, hvorfra du kan udprinte en seddel. Sedlen sætter du uden på pakken, som du afleverer på posthuset eller i pakkeboksen. De 60 kroner fratrækker vi dit tilgodehavende.

Men det koster mig jo ikke noget i (retur)fragt, hvis jeg køber varen i en fysisk butik – er det så ikke lidt urimeligt?

At handle på nettet er noget, de fleste gør for at spare tid, for at kunne sidde i ro og mag derhjemme, eller fordi de for eksempel ikke bryder sig om prøverum. Det er med andre ord et valg. Ligesom det er et valg at tage bussen, bilen, cyklen hen til en af de mange fantastiske, fysiske butikker, der findes derude.

Hvorfor sender I egentlig ikke en returseddel med i pakken?

For at skåne miljøet, så godt vi kan, sender vi et minimum af papir med i vores pakker – du vil (forhåbentlig) opleve, at vores varer er pakket lækkert ind, men papirer er der i udgangspunktet ingen af. Af samme grund modtager du også kun ordrebekræftelse og kvittering på mail.

Hvorfor skal jeg afgive en bestilling på shoppen, hvis jeg ønsker, at I bestiller en vare hjem til mig?

Vi er en lille shop, og hvis en kunde springer fra en reservation, som vi har bestilt hjem til hende, rammer det os ret hårdt. Klog af skade har vi derfor indført muligheden for forudbestilling.

Hvorfor holder I kun udsalg to gange om året?

Vi holder udsalg i de to klassiske udsalgsmåneder, januar og august. Det gør vi først og fremmest, fordi vi har et begrænset udvalg af alle varer, men i ligeså høj grad, fordi vi ønsker at være en butik, man kan regne med. For dig som kunde betyder det, at du ikke skal spekulere over, om varen, du har købt, nu bliver sat ned til halv pris ugen efter. Det gør den ikke (altså medmindre det er januar eller august – så kan du jo lige forhøre dig 😉 Det hænder, at vi kører en weekendkampagne på en bestemt varegruppe, men det er sjældent.

Hvis jeg køber en gave, kan jeg så få den pakket ind?

Det kan du tro – det gør vi gerne, og vi gør det gratis. Du skriver bare en besked i kommentarfeltet i checkout om, at du ønsker indpakning.

Kan I skrive en hilsen på et kort til gavemodtageren?

Det kan vi sagtens. Skriv blot den hilsen, du ønsker vi skal skrive, i kommentarfeltet i checkout.

Kan jeg få sendt ordren til en anden – f.eks. hvis det er en gave?

Ja, det kan du. I checkout skal du udfylde både faktureringsadresse og modtageradresse. I modtageradressen skriver du bare gavemodtagers navn i stedet for dit eget.

Hvorfor kan jeg ikke få pengene, hvis jeg returnerer en gave, jeg har modtaget?

Når man køber en vare hos os, sker det igennem et lukket betalingssystem. Det betyder, at vi kun har adgang til at hæve det betalte beløb – vi har hverken adgang til kortoplysninger eller andet, der kæder beløbet sammen med kortets ejermand. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi derfor heller ikke hive beløbet ud af systemet og refundere til et andet kort eller via kontooverførsel. Det er forklaringen på, at gaver veksles til anden vare eller tilgodebevis, hvis du ønsker at bytte noget, du har modtaget fra tredjemand m/k.

Hvorfor kan jeg ikke komme og prøve en vare, jeg har set på jeres hjemmeside?

Vi er desværre ‘kun’ webshop, og vi har hverken butik eller showroom. Måske åbner vi en dag et showroom, men indtil videre er vi 100% webshop.

Hvordan kan det være, at I har adresse både i Esbjerg og på Frederiksberg?

Vi har vores lager hos Trines forældre i Esbjerg – det er dem, der pakker og skriver søde kort. Det er også her, Karina bor, og udover kundeservice i weekenden, assisterer hun indimellem på lageret. Trine, der står for den daglige kundeservice og drift af shoppen i det hele taget, bor og arbejder fra sit hjem på Frederiksberg i København.

Kan man så ikke bare returnere hos Trine på Frederiksberg, hvis man bor i Hovedstaden og har noget, der skal retur?

Det kan man som udgangspunkt ikke, da varen jo skal tilbage på lageret for at kunne blive solgt til en anden kunde. I sjældne tilfælde kan det arrangeres, hvis det lige passer med, at Trine skal besøge lageret.

DKK 00 items